REGULAMIN REKRUTACJI I
UCZESTNICTWA W PROJEKCIE ‘DOBRY PIERWSZY KROK W EUROPEJSKIE
DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI
§ 1
Definicje
Projekt:
Projekt
pt. ‘Dobry Pierwszy Krok W Europejskie Doskonalenie Zawodowe Nauczycieli’
realizowany w okresie od 15.11.2016r. do 14.06.2018r., finansowany ze środków
Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ Akcja K1 Mobilność Kadry Edukacji
Szkolnej.
Realizator
projektu:
Beneficjentem
i realizatorem projektu jest Zespół Szkół w Parchowie.
Kadra
zarządzająca:
Regulamin:
Regulamin
rekrutacji i uczestnictwa w projekcie ‘Dobry Pierwszy Krok w Europejskie
Doskonalenie Zawodowe Nauczycieli’
Uczestnik/Uczestniczka:
nauczyciel
bądź dyrektor (pod pojęciem dyrektor należy również rozumieć wicedyrektora)
placówki, który po spełnieniu kryteriów rekrutacji, określonych w niniejszym
Regulaminie został zakwalifikowany do udziału w projekcie ‘Dobry Pierwszy Krok
w Europejskie Doskonalenie Zawodowe Nauczycieli’
Zespół projektowy:
Skład
zespołu projektowego:
-
merytorycznie zaangażowani w projekt
-
mający szeroki kontekst (dyrektor)
-
bez doświadczenia
-
znajomość zasad programu
-
koordynator – zarządzanie zespołem projektowym, zlecanie zadań i kontrola ich
wykonania
-
jasny podział zadań i odpowiedzialności w zespole
-
dbanie o atmosferę w zespole
Komisja
Rekrutacyjna
Zespół
składający się z Koordynatora Projektu, dyrektora szkoły i nauczyciela przedszkola,
weryfikujących dokumenty i zatwierdzających listy Uczestników
§ 2
Postanowienia Ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa warunki udziału, zasady i
podstawowe kryteria rekrutacji Uczestników Projektu ‘Dobry Pierwszy Krok w
Europejskie Doskonalenie Zawodowe Nauczycieli’ ich obowiązki a także etapy
wsparcia przewidzianego w ramach Projektu.
2. Projekt jest realizowany w okresie od 15.11.2016r. do
14.06.2018r. przez realizatora projektu.
3. Projekt realizowany jest w ramach Programu Komisji
Europejskiej Erasmus+ Akcja K1 Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej.
4. Beneficjentem Projektu jest Zespół Szkół w Parchowie
5. Projekt skierowany jest do kadry nauczycielskiej
przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum zakwalifikowanych na podstawie
określonych kryteriów.
6. Cel główny projektu:
·
podniesienie
jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli,
·
podniesienie
poziomu kompetencji językowych i kulturowych,
·
podniesienie
kompetencji w zakresie ICT i wykorzystania narzędzi informatycznych,
·
podniesienie
poziomu praktycznych umiejętności nauczycieli w zakresie innowacyjnych i
skutecznych metod nauczania
·
zastosowanie
innowacyjnych i skutecznych metod nauczania dzięki podniesieniu wiedzy i
umiejętności nauczycieli różnych przedmiotów
·
podniesienie
kompetencji uczestników projektu w zakresie języka obcego
·
podniesienie
wiedzy i umiejętności o nowych metodach, podejściach i technikach nauczania
oraz pracy z uczniem
·
podniesienie
poziomu znajomości nauczanego przedmiotu i obszaru zawodowego
·
podwyższenie
jakości pracy placówki i nadanie jej europejskiego wymiaru.
7. Wsparcie w projekcie jest skierowane do 11 nauczycieli
spełniających kryteria rekrutacji określone w
§ 3.
§ 3.
8. Wsparcie w projekcie jest bezpłatne i realizowane będzie
w okresie 15.11.2016r. do 14.06.2018r
9. W ramach projektu realizowanych będzie 16 kursów
metodycznych, językowych i metodyczno-językowych
10. Kursy realizowane będą w różnych krajach Europejskich
tj. Finlandia, Malta, Słowenia Wielka Brytania i Włochy
11. Zajęcia w ramach projektu będą prowadzone zgodnie z
wcześniej udostępnionym uczestnikom/czkom harmonogramem zajęć.
§ 3
Kryteria rekrutacji i uczestnictwa
1. Uczestnikiem Projektu może być
nauczyciel/nauczycielka, który/a w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa
spełnia łącznie następujące kryteria:
a. jest nauczycielem/lką zatrudnionym/ą w
szkole/przedszkolu;
b. posiada znajomość języka obcego na poziomie minimum
A1;
c. warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest
złożenie przez nauczyciela/nauczycielkę formularza zgłoszeniowego do Projektu;
d. podpisanie oświadczenia uczestnika/czki projektu o
wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
2. Nabór uczestników będzie prowadzony do 12 listopada
2015 roku. Proces rekrutacji zakończy się do 15 listopada 2015 roku, kiedy to
zostanie przedstawiona lista osób zakwalifikowanych do projektu wraz z listą
rezerwową.
3. Dla chętnych do udziału w projekcie utworzona będzie
lista główna i rezerwowa
§ 4
Formy wsparcia w ramach projektu
1. W ramach Projektu nauczyciele mogą korzystać z
następujących form wsparcia:
a. wsparcie językowe (o ile wnioskowano o nie w
zgłoszeniu)
b. pokrycie kosztów kursu doskonalenia zawodowego
c. pokrycie kosztów podróży
d. pokrycie kosztów zakwaterowania
e. pokrycie kosztów wyżywienia
f. ubezpieczenie podczas odbywania mobilności
g. wsparcie logistyczne ze strony zespołu zarządzającego
projektem.
2. Zrealizowanych zostanie 16 kursów doskonalenia
zawodowego nauczycieli.
3. Po zakończeniu udziału w danej formy doskonalenia nauczyciel
/ nauczycielka otrzymuje certyfikat.
4. Momentem zakończenia uczestnictwa w Projekcie jest
zakończenie udziału w kursie i sporządzenie sprawozdania z odbytej formy
doskonalenia zawodowego
5. W razie rezygnacji z mobilności po zakupieniu biletów
lotniczych i bez podania uzasadnionych przyczyn rezygnacji, nauczyciel
zobowiązany jest do pokrycia całkowitej kwoty zakupionego biletu
§ 5
Zasady Rekrutacji
1. Rekrutacja Uczestników / czek do projektu:
a. Rekrutację Uczestników Projektu prowadzi Beneficjent
Projektu na podstawie złożonych dokumentów rekrutacyjnych;
b. Rekrutacja Uczestników do Projektu będzie prowadzona
do 12-go listopada 2015r.;
c. Rekrutacja uczestników – nauczycieli/lek szkół i
przedszkola zakwalifikowanych do udziału w projekcie prowadzona jest po
przeprowadzeniu diagnozy potrzeb szkoły / przedszkola przez zespół zarządzający
projektem;
d. Rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z zasadą
równości szans kobiet i mężczyzn;
e. Dokumenty rekrutacyjne, o których mowa w §3, dostępne
będą na szkolnej stronie internetowej jak też
w sekretariacie szkoły/przedszkola.
2. Dokumenty złożone po terminie naboru lub niekompletne
nie będą rozpatrywane.
3. Weryfikacja dokumentów dokonywana jest przez Komisję
Rekrutacyjną.
4. W przypadku, gdy liczba nauczycieli/nauczycielek
chętnych do udziału w Projekcie przekroczy liczbę miejsc, lista rankingowa, o
której mowa w ust. 9, zostanie podzielona na listę podstawową i rezerwową.
5. Do objęcia wsparciem w ramach Projektu zostaną
zakwalifikowani nauczyciele/ nauczycielki znajdujący się na liście podstawowej.
6. Objęcie wsparciem w ramach Projektu
nauczyciela/nauczycielki z listy rezerwowej możliwe jest w przypadku
zakończenia udziału w projekcie przez innego Uczestnika.
7. Zatwierdzenie list przez Beneficjenta następuje w
terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia przyjmowania wniosków. Komisja
rekrutacyjna zapewnia przekazanie tych informacji nauczycielom / nauczycielkom
ubiegającym się o uczestnictwo w Projekcie.
8. Najpóźniej w chwili rozpoczęcia uczestnictwa w
pierwszej formie wsparcia nauczyciel / nauczycielka podpisuje deklarację
uczestnictwa w Projekcie.
§ 6
Prawa i obowiązki uczestnika/uczestniczki
1. Uczestnicy/czki projektu są zobowiązani do
przygotowania kulturowego i językowego przed wyjazdem na mobilność projektową.
2. Uczestnicy/czki projektu mają prawo do podnoszenia
kompetencji i umiejętności w ramach dofinansowania udziału w zaplanowanych w
projekcie formach doskonalenia zawodowego.
3. Uczestnicy/czki mają prawo do otrzymania certyfikatów
na zakończenie kursów.
4. Uczestnicy/czki zobowiązani są do systematycznego
udziału w zajęciach.
5. Uczestnicy/czki mają obowiązek wypełnienia i
przesłania przez uczestnika raportu w systemie MobilityTool+ najpóżniej do 14
dnia po zakończeniu mobilności
6. Uczestnicy/czki mają obowiązek wypełniania w trakcie
trwania projektu ankiet, testów i wypełniania ewentualnych innych dokumentów
projektowych w zakresie monitoringu i ewaluacji projektu.
7. Uczestnicy/czki zobowiązani są do współtworzenia blogu
projektowego będącego również formą upowszechniania projektu
8. Uczestnicy zobowiązani są do informowania zespołu
zarządzającego projektem o ewentualnych zmianach dotyczących danych
przekazywanych w dokumentach rekrutacyjnych, a zwłaszcza danych kontaktowych
§ 7
Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie
1. Uczestnicy/czki mogą zrezygnować z udziału w projekcie
przed opłaceniem kursów i wykupieniem biletów lotniczych. Rezygnacja może
nastąpić na skutek choroby lub zdarzeń losowych, należy wówczas wypełnić
Oświadczenie o rezygnacji z udziału w projekcie.
2. Rezygnacja z udziału w projekcie po zakupieniu biletów
lotniczych i bez podania uzasadnionych przyczyn rezygnacji, nauczyciel
zobowiązany jest do pokrycia całkowitej kwoty zakupionego biletu.
3. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie
przez uczestnika/czkę, na jego miejsce zostanie zakwalifikowana osoba z listy
rezerwowej według kolejności zgłoszeń.
§9
Zasady monitoringu projektu
1. W ramach realizacji Projektu opracowany zostanie
system monitorowana realizacji mobilności.
2. Monitoring Projektu i uczestników prowadzony będzie
stale przez Koordynatora projektu.
3. Monitoring obejmować będzie weryfikację postępu,
dotrzymanie harmonogramu, weryfikację grupy docelowej, weryfikację zgodności
wydatków z budżetem, weryfikację realizowanego wsparcia, w tym liczby
przeprowadzonych szkoleń uczestników zajęć.
§ 10
Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.
2. Uczestnicy/czki zobowiązani są do udzielenia zgody na
upublicznienie wizerunku w postaci zdjęć
i nagrań wideo, na potrzeby dokumentacji i/lub promocji projektu.
3. Realizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu
bądź wprowadzenia dodatkowych postanowień bez podania przyczyn. Regulamin z
wprowadzonymi zmianami dostępny będzie w sekretariacie szkoły oraz przesyłany w
formie elektronicznej na adresy mailowe podane w Formularzach zgłoszeniowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz