Regulamin rekrutacji



                                                                 
 REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE                                  ‘DOBRY PIERWSZY KROK W EUROPEJSKIE DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI

§ 1
Definicje

Projekt:
Projekt pt. ‘Dobry Pierwszy Krok W Europejskie Doskonalenie Zawodowe Nauczycieli’ realizowany w okresie od 15.11.2016r. do 14.06.2018r., finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ Akcja K1 Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej.
                                                                                                 

Realizator projektu:
Beneficjentem i realizatorem projektu jest Zespół Szkół w Parchowie.


Kadra zarządzająca:
Koordynator projektu – mgr inż.Teresa Bukowska adres e-mail: teresabukowska@gmail.com
Dyrektor szkoły – mgr Jerzy Werra adres e-mail: gimsp@interia.pl


Regulamin:
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie ‘Dobry Pierwszy Krok w Europejskie Doskonalenie Zawodowe Nauczycieli’


Uczestnik/Uczestniczka:
nauczyciel bądź dyrektor (pod pojęciem dyrektor należy również rozumieć wicedyrektora) placówki, który po spełnieniu kryteriów rekrutacji, określonych w niniejszym Regulaminie został zakwalifikowany do udziału w projekcie ‘Dobry Pierwszy Krok w Europejskie Doskonalenie Zawodowe Nauczycieli’

Zespół projektowy:
Skład zespołu projektowego:
- merytorycznie zaangażowani w projekt
- mający szeroki kontekst (dyrektor)
- bez doświadczenia
- znajomość zasad programu
- koordynator – zarządzanie zespołem projektowym, zlecanie zadań i kontrola ich wykonania
- jasny podział zadań i odpowiedzialności w zespole
- dbanie o atmosferę w zespole

Komisja Rekrutacyjna
Zespół składający się z Koordynatora Projektu, dyrektora szkoły i nauczyciela przedszkola, weryfikujących dokumenty i zatwierdzających listy Uczestników


§ 2
Postanowienia Ogólne

1.    Niniejszy Regulamin określa warunki udziału, zasady i podstawowe kryteria rekrutacji Uczestników Projektu ‘Dobry Pierwszy Krok w Europejskie Doskonalenie Zawodowe Nauczycieli’ ich obowiązki a także etapy wsparcia przewidzianego w ramach Projektu.
2.    Projekt jest realizowany w okresie od 15.11.2016r. do 14.06.2018r. przez realizatora projektu.

3.    Projekt realizowany jest w ramach Programu Komisji Europejskiej Erasmus+ Akcja K1 Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej.

4.    Beneficjentem Projektu jest Zespół Szkół w Parchowie

5.    Projekt skierowany jest do kadry nauczycielskiej przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum zakwalifikowanych na podstawie określonych kryteriów.

6.    Cel główny projektu:
·         podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli,            
·         podniesienie poziomu kompetencji językowych i kulturowych,
·         podniesienie kompetencji w zakresie ICT i wykorzystania narzędzi informatycznych,
·         podniesienie poziomu praktycznych umiejętności nauczycieli w zakresie innowacyjnych i skutecznych metod nauczania
·         zastosowanie innowacyjnych i skutecznych metod nauczania dzięki podniesieniu wiedzy i umiejętności nauczycieli różnych przedmiotów
·         podniesienie kompetencji uczestników projektu w zakresie języka obcego
·         podniesienie wiedzy i umiejętności o nowych metodach, podejściach i technikach nauczania oraz pracy z uczniem
·         podniesienie poziomu znajomości nauczanego przedmiotu i obszaru zawodowego
·         podwyższenie jakości pracy placówki i nadanie jej europejskiego wymiaru.

7.    Wsparcie w projekcie jest skierowane do 11 nauczycieli spełniających kryteria rekrutacji określone w 
      § 3.

8.    Wsparcie w projekcie jest bezpłatne i realizowane będzie w okresie 15.11.2016r. do 14.06.2018r

9.    W ramach projektu realizowanych będzie 16 kursów metodycznych, językowych i metodyczno-językowych

10.  Kursy realizowane będą w różnych krajach Europejskich tj. Finlandia, Malta, Słowenia Wielka Brytania i Włochy

11.  Zajęcia w ramach projektu będą prowadzone zgodnie z wcześniej udostępnionym uczestnikom/czkom harmonogramem zajęć.


§ 3
Kryteria rekrutacji i uczestnictwa

1.    Uczestnikiem Projektu może być nauczyciel/nauczycielka, który/a w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa spełnia łącznie następujące kryteria:
a.    jest nauczycielem/lką zatrudnionym/ą w szkole/przedszkolu;
b.    posiada znajomość języka obcego na poziomie minimum A1;
c.    warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest złożenie przez nauczyciela/nauczycielkę formularza zgłoszeniowego do Projektu;
d.    podpisanie oświadczenia uczestnika/czki projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;

2.    Nabór uczestników będzie prowadzony do 12 listopada 2015 roku. Proces rekrutacji zakończy się do 15 listopada 2015 roku, kiedy to zostanie przedstawiona lista osób zakwalifikowanych do projektu wraz z listą rezerwową.

3.    Dla chętnych do udziału w projekcie utworzona będzie lista główna i rezerwowa


§ 4
Formy wsparcia w ramach projektu

1.    W ramach Projektu nauczyciele mogą korzystać z następujących form wsparcia:
a.    wsparcie językowe (o ile wnioskowano o nie w zgłoszeniu)
b.    pokrycie kosztów kursu doskonalenia zawodowego
c.    pokrycie kosztów podróży
d.    pokrycie kosztów zakwaterowania
e.    pokrycie kosztów wyżywienia
f.     ubezpieczenie podczas odbywania mobilności
g.    wsparcie logistyczne ze strony zespołu zarządzającego projektem.

2.    Zrealizowanych zostanie 16 kursów doskonalenia zawodowego nauczycieli.

3.    Po zakończeniu udziału w danej formy doskonalenia nauczyciel / nauczycielka otrzymuje certyfikat.
4.    Momentem zakończenia uczestnictwa w Projekcie jest zakończenie udziału w kursie i sporządzenie sprawozdania z odbytej formy doskonalenia zawodowego

5.    W razie rezygnacji z mobilności po zakupieniu biletów lotniczych i bez podania uzasadnionych przyczyn rezygnacji, nauczyciel zobowiązany jest do pokrycia całkowitej kwoty zakupionego biletu


§ 5
Zasady Rekrutacji

1.    Rekrutacja Uczestników / czek do projektu:

a.    Rekrutację Uczestników Projektu prowadzi Beneficjent Projektu na podstawie złożonych dokumentów rekrutacyjnych;

b.    Rekrutacja Uczestników do Projektu będzie prowadzona do 12-go listopada 2015r.;

c.    Rekrutacja uczestników – nauczycieli/lek szkół i przedszkola zakwalifikowanych do udziału w projekcie prowadzona jest po przeprowadzeniu diagnozy potrzeb szkoły / przedszkola przez zespół zarządzający projektem;

d.    Rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn;

e.    Dokumenty rekrutacyjne, o których mowa w §3, dostępne będą na szkolnej stronie internetowej jak też  w sekretariacie szkoły/przedszkola.  

2.    Dokumenty złożone po terminie naboru lub niekompletne nie będą rozpatrywane.

3.    Weryfikacja dokumentów dokonywana jest przez Komisję Rekrutacyjną.

4.    W przypadku, gdy liczba nauczycieli/nauczycielek chętnych do udziału w Projekcie przekroczy liczbę miejsc, lista rankingowa, o której mowa w ust. 9, zostanie podzielona na listę podstawową i rezerwową.

5.    Do objęcia wsparciem w ramach Projektu zostaną zakwalifikowani nauczyciele/ nauczycielki znajdujący się na liście podstawowej.

6.    Objęcie wsparciem w ramach Projektu nauczyciela/nauczycielki z listy rezerwowej możliwe jest w przypadku zakończenia udziału w projekcie przez innego Uczestnika.

7.    Zatwierdzenie list przez Beneficjenta następuje w terminie 3 dni roboczych od dnia zakończenia przyjmowania wniosków. Komisja rekrutacyjna zapewnia przekazanie tych informacji nauczycielom / nauczycielkom ubiegającym się o uczestnictwo w Projekcie.

8.    Najpóźniej w chwili rozpoczęcia uczestnictwa w pierwszej formie wsparcia nauczyciel / nauczycielka podpisuje deklarację uczestnictwa w Projekcie.


§ 6
Prawa i obowiązki uczestnika/uczestniczki

1.    Uczestnicy/czki projektu są zobowiązani do przygotowania kulturowego i językowego przed wyjazdem na mobilność projektową.

2.    Uczestnicy/czki projektu mają prawo do podnoszenia kompetencji i umiejętności w ramach dofinansowania udziału w zaplanowanych w projekcie formach doskonalenia zawodowego.

3.    Uczestnicy/czki mają prawo do otrzymania certyfikatów na zakończenie kursów.

4.    Uczestnicy/czki zobowiązani są do systematycznego udziału w zajęciach.

5.    Uczestnicy/czki mają obowiązek wypełnienia i przesłania przez uczestnika raportu w systemie MobilityTool+ najpóżniej do 14 dnia po zakończeniu mobilności

6.    Uczestnicy/czki mają obowiązek wypełniania w trakcie trwania projektu ankiet, testów i wypełniania ewentualnych innych dokumentów projektowych w zakresie monitoringu i ewaluacji projektu.

7.    Uczestnicy/czki zobowiązani są do współtworzenia blogu projektowego będącego również formą upowszechniania projektu

8.    Uczestnicy zobowiązani są do informowania zespołu zarządzającego projektem o ewentualnych zmianach dotyczących danych przekazywanych w dokumentach rekrutacyjnych, a zwłaszcza danych kontaktowych


§ 7
Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie

1.    Uczestnicy/czki mogą zrezygnować z udziału w projekcie przed opłaceniem kursów i wykupieniem biletów lotniczych. Rezygnacja może nastąpić na skutek choroby lub zdarzeń losowych, należy wówczas wypełnić Oświadczenie o rezygnacji z udziału w projekcie.

2.    Rezygnacja z udziału w projekcie po zakupieniu biletów lotniczych i bez podania uzasadnionych przyczyn rezygnacji, nauczyciel zobowiązany jest do pokrycia całkowitej kwoty zakupionego biletu.

3.    W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie przez uczestnika/czkę, na jego miejsce zostanie zakwalifikowana osoba z listy rezerwowej według kolejności zgłoszeń.


§9
Zasady monitoringu projektu

1.    W ramach realizacji Projektu opracowany zostanie system monitorowana realizacji mobilności.

2.    Monitoring Projektu i uczestników prowadzony będzie stale przez Koordynatora projektu.

3.    Monitoring obejmować będzie weryfikację postępu, dotrzymanie harmonogramu, weryfikację grupy docelowej, weryfikację zgodności wydatków z budżetem, weryfikację realizowanego wsparcia, w tym liczby przeprowadzonych szkoleń uczestników zajęć.


§ 10
Postanowienia końcowe

1.    Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

2.    Uczestnicy/czki zobowiązani są do udzielenia zgody na upublicznienie wizerunku w  postaci zdjęć i nagrań wideo, na potrzeby dokumentacji i/lub promocji projektu.

3.    Realizator zastrzega sobie prawo zmiany regulaminu bądź wprowadzenia dodatkowych postanowień bez podania przyczyn. Regulamin z wprowadzonymi zmianami dostępny będzie w sekretariacie szkoły oraz przesyłany w formie elektronicznej na adresy mailowe podane w Formularzach zgłoszeniowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz